Biuletyn Informacji Publicznej
Gminny Ośrodek Kultury w Gierałtowicach
Regulamin organizacyjny Gminnego Ośrodka Kultury
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 6/2016
Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Gierałtowicach
z dnia 01. 09. 2016 roku
 
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GMINNEGO OŚRODKA KULTURY
W GIERAŁTOWICACH
 
Na podstawie § 6 ust. 2 Statutu Gminnego Ośrodka Kultury w Gierałtowicach zarządzam wprowadzenie Regulaminu organizacyjnego GOK następującej treści:
 
I. Postanowienia ogólne
 
§ 1.
 
Niniejszy Regulamin Organizacyjny określa organizację oraz tryb pracy Gminnego Ośrodka Kultury w Gierałtowicach i ustala:
- organizację wewnętrzną GOK,
- zakres działania komórek organizacyjnych.
§ 2.
 
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
„GOK” - należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Kultury w Gierałtowicach,
„Organizatorze” - należy przez to rozumieć Gminę Gierałtowice,
„Wójcie” - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Gierałtowice.
 
II. Organizacja wewnętrzna GOK
 
§ 3.
 
Strukturę organizacyjną tworzą działy i samodzielne stanowiska pracy oraz inne jednostki organizacyjne.
 
§ 4.
W skład struktury organizacyjne GOK wchodzą:
- Dyrektor.
- Główny księgowy.
- Dział finansowo-księgowy.
- Dział edukacji kulturalnej i imprez.
- Dział organizacyjno-kadrowy.
- Dział mediów, informacji i dokumentacji.
 
III. Zakres działania komórek organizacyjnych
 
§ 5.
Do zadań dyrektora należy, w szczególności:
1. Kierowanie pracą GOK.
2. Reprezentowanie GOK na zewnątrz.
3. Ustalanie głównych kierunków działalności GOK.
4. Nadzorowanie i opracowywanie planów dziania, sprawozdań i informacji merytorycznych i finansowych.
5. Określenie indywidualnych zakresów czynności pracowników i trybu załatwienia powierzonych im spraw.
6. Podejmowanie decyzji w sprawach kadrowych.
7. Ustalenie wymagań kwalifikacyjnych i wynagrodzenia pracowników.
8. Stwarzanie możliwości dokształcania i doskonalenie zawodowego pracowników.
9. Wydawanie zarządzeń wewnętrznych, instrukcji, regulaminów.
10. Nadzór nad wydawaniem czasopisma „Wieści Gminy Gierałtowice”.
11. Przygotowywanie stosownych projektów uchwał i przedkładanie ich Organizatorowi.
12. Współdziałanie ze stowarzyszeniami, placówkami oświatowymi i innymi instytucjami kultury.
 
§ 6.
 
Do zadań głównego księgowego należy, w szczególności:
1. Prowadzenie rachunkowości GOK zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Nadzorowanie spraw kadrowych, sporządzanie i prowadzenie dokumentacji kadrowo – płacowej.
3. Naliczanie zaliczek podatkowych, składek ZUS, potrąceń oraz terminowe ich przekazywanie, obsługa programu Symfonia.
4. Dokonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
5. Sporządzanie sprawozdawczości w zakresie wykonywanych zadań zgodnie z polskimi standardami rachunkowości.
6. Przygotowywanie projektów budżetu instytucji kultury
7. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym instytucji kultury, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
8. Wykonywanie analiz, zestawień oraz prognoz przychodów i kosztów.
9. Prowadzenie ewidencji księgowej wyposażenia, sprzętu oraz innych wartości rzeczowych nie stanowiących środków trwałych ich umorzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami.
10. Nadzorowanie i realizacja umów cywilnoprawnych i prowadzenie ich obsługi księgowej.
11. Należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów finansowo – księgowych oraz kadrowych.
12. Nadzorowanie prowadzenia spraw z zakresu zamówień publicznych.
13. Opracowywanie projektów wewnętrznych przepisów dotyczących rachunkowości.
14. Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez dyrektora jednostki należą do kompetencji głównego księgowego.
Główny księgowy ponosi na równi z Dyrektorem współodpowiedzialność za gospodarkę finansową GOK.
 
§ 7.
 
Pracą i koordynacją działań działu finansowo-księgowym kieruje główny księgowy. Do głównych zadań działu finansowo-księgowego należy, w szczególności:
-ustalenie prawidłowego obiegu wewnętrznych i zewnętrznych dokumentów księgowych,
- gromadzenie, przechowywanie dokumentów księgowych,
- opracowywanie sprawozdań finansowych,
- prowadzenie dokumentacji ewidencjonującej na kontach i w księgach majątku GOK, w tym prowadzenie magazynów i ksiąg inwentarzowych,
- rozliczanie należności i wypłat,
- sporządzanie list płac i innych wypłat dla pracowników oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej,
- prowadzenie niezbędnej dokumentacji finansowej oraz kontrola jej legalności i rzetelności,
- obliczanie i odprowadzanie podatków oraz składek na ubezpieczenia społeczne,
- nadzorowanie rozliczeń imprez, spotkań, delegacji,
- prawidłowe rozliczanie inwentaryzacji GOK,
- prowadzenie kasy i sporządzanie raportów kasowych,
- uczestnictwo w opracowywaniu rocznych planów działalności GOK,
- dokonywanie operacji bankowych,
- wytwarzanie wewnętrznych dokumentów księgowych,
- udział w ustalaniu polityki rachunkowości,
- sporządzanie dokumentów sprzedaży oraz kontrola rozrachunków,
- współdziałanie z dyrektorem w zakresie planowania i gospodarowania środkami finansowymi GOK,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Pracą działu finansowo-księgowego kieruje główny Księgowy. W dziale finansowo-księgowym dopuszcza się zatrudnienie pracownika administracyjno-kadrowego realizującego zadania obejmujące zakres działalności działu.
 
§ 8.
 
Do głównych zadań działu edukacji kulturalnej i imprezy należy, w szczególności:
1. planowanie i organizowanie wszelkich przedsięwzięć kulturalnych, rozrywkowych, sportowych, stanowiących działalność statutową GOK,
2. współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Gminy w zakresie współorganizacji imprez.
3. prowadzenie działalności kulturalnej i edukacyjnej w świetlicach GOK.
4. promocja działań statutowych GOK.
 
Pracą działu edukacji kulturalnej i imprez kieruje pracownik GOK wypełniający czynności specjalisty ds. edukacji kulturalnej, który:
1. Jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników działu
2. W porozumieniu z Dyrektorem planuje harmonogram imprez, wydarzeń kulturalnych, konkursów.
3. Koordynuje pracę świetlic GOK.
4. Współdziała z organizacjami pozarządowymi w zakresie organizacji imprez na terenie Gminy Gierałtowice,
5. Opracowuje projekty umów dotyczących organizacji imprez.
6. Odpowiada za promocję i reklamę działalności statutowej GOK,
7. Wykonuje czynności organizacyjne niezbędne do prawidłowego przebiegu imprez oraz kieruje pracownikami zatrudnionymi przy organizacji imprez.
 
W dziale edukacji kulturalnej i imprez zatrudnia się instruktorów, którzy:
1. Sprawują opiekę nad dziećmi i młodzieżą uczęszczającymi do świetlic GOK.
2. Prowadzą zajęcia edukacyjne i kulturalne w świetlicach.
3. Sprawują opiekę nad uczestnikami wycieczek i innych wyjazdów organizowanych przez GOK.
4. Uczestniczą w planowaniu zajęć w świetlicach.
5. Sporządzają plany pracy oraz okresowe sprawozdania z działalności świetlic.
6. Współpracują ze środowiskiem lokalnym w sprawach bieżącej działalności jak również wydarzeń kulturalnych, społecznych i integracyjnych
7. Wykonują prace związane z organizacją imprez kulturalnych i edukacyjnych.
 
§ 9.
 
Do głównych zadań działu organizacyjnego-kadrowego należy, w szczególności:
1. Organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów w GOK,
2. Przygotowywanie pism wychodzących,
3. Prowadzenie dokumentacji kadrowej,
4. Realizowanie i dokumentowanie zamówień publicznych, zakup towarów i usług,
5. Dbanie o stan techniczny obiektów i wyposażeń GOK,
6. Dbanie o prawidłowe funkcjonowanie w GOK zasad BHP i ochrony przeciwpożarowej.
Pracą działu organizacyjnego kieruje pracownik GOK wypełniający czynności specjalisty ds. organizacyjnych.
W dziale organizacyjnym zatrudnia się pracowników administracyjnyo-biurowych, sprzątaczki, konserwatora, dla których specjalista ds. organizacyjnych jest bezpośrednim przełożonym.
Do głównych zadań specjalisty ds. organizacyjnych należy, w szczególności:
1. Prowadzenie dokumentacji, nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów.
2. Prowadzenie dokumentacji kadrowej,
3. Organizowanie i dokumentacji zamówień publicznych, zakupu towarów i usług,
4. Sprawowanie nadzoru nad pracownikami działu,
5. Dbałość o właściwy stan techniczny obiektów i wyposażenia GOK poprzez m.in. planowanie napraw i remontów, przeglądów okresowych itp.,
6. Dbałość o prawidłowe funkcjonowanie w GOK zasad BHP i ochrony przeciwpożarowej,
7. Ścisła współpraca z główną księgową.
8. Czynności określone w punktach od 1 do 6 mogą wykonywać inni pracownicy działu, z zastrzeżeniem, że czynności związane z dostępem do danych osobowych mogą wykonywać tylko pracownicy posiadający stosowne upoważnienie dyrektora.
 
§ 10.
 
Pracownicy administracyjni zatrudnieni w dziale organizacyjnym wykonują czynności określone w § 10 ust. 1.
Sprzątaczki wykonują czynności związane z utrzymaniem w czystości obiektów GOK i posesji będących pod zarządem GOK oraz wykonują prace związane z organizacją imprez.
Do głównych zadań konserwatora należy:
- dbałość o stan techniczny obiektów i wyposażenia GOK,
- dokonywanie przeglądów stanu technicznego, wykonywanie napraw bieżących,
- praca przy organizacji imprez,
- dbałość o halę namiotową i nadzór nad jej montażem i demontażem.
 
§ 11.
 
Do głównych zadań Działu mediów, dokumentacji i informacji należy organizowanie działalności, wydawniczej oraz informacyjnej w następujących formach:
- dokumentowanie wydarzeń na terenie gminy, wydawanie czasopisma „Wieści Gminy Gierałtowice”,
- przygotowywanie materiałów prasowych do składu oraz opracowanie merytoryczne gazety, nadzór nad treścią, poprawnością języka materiałów prasowych, kolportaż gazety
- współpraca ze środowiskiem – Urzędem Gminy, placówkami kultury, oświaty, stowarzyszeniami, instytucjami
artystycznymi, mediami w zakresie przygotowania i realizacji materiałów, wydawnictw,
- reprezentowanie interesów placówki w zakresie działalności merytoryczno – programowej,
reklamy imprez,
- przygotowanie materiałów oraz prowadzenie i nadzór nad stronami internetowymi a także profilami w mediach społecznościowych.
Działem mediów, dokumentacji i informacji kieruje bezpośrednio dyrektor – redaktor naczelny „Wieści Gminy Gierałtowice”. Dopuszcza powierzenie czynności w tym dziale pracownikom innych działów jak również powierzenie tych czynności osobom realizującym te zadania na podstawie zawartych umów i porozumień.
 
IV. Postanowienia końcowe
 
§ 12.
 
1. Pracownicy zatrudnieni w GOK mogą zamiennie wykonywać swoje czynności wynikające z zakresu obowiązków we wszystkich budynkach użytkowanych przez GOK zgodnie z potrzebami instytucji.
2. Praca w świetlicach GOK odbywa się w oparciu o wcześniej opracowane plany pracy - roczne oraz miesięczne. Sprawozdania z działalności instruktorzy przygotowują przynajmniej raz w roku.
3. Zmiany niniejszego Regulaminu mogą być dokonywane w trybie właściwym do jego wprowadzenia.
Modyfikacje zadań poszczególnych komórek wynikające z nowelizacji przepisów nie wymagają zmiany Regulaminu.

 

INFORMACJE O DOKUMENCIE
Ilość wyświetleń: 618
Wprowadzony przez: Monika Matuszczyk
Data opublikowania: 2017-02-21 09:41:01
LISTA POPRZEDNICH WERSJI
Lista poprzednich wersji:
   
Data zmiany Redaktor Opis zmiany
2017-02-23 14:18:40 Monika Matuszczyk
Publikacja artykułu
2017-02-23 14:17:40 Monika Matuszczyk
2017-02-23 14:14:44 Monika Matuszczyk
2017-02-21 09:42:09 Monika Matuszczyk